7 Slimme manieren die het testosteron verhogen

testosteron verhogen


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

7 Slimme manieren die het testosteron verhogen

De kracht van testosteron is immens. Het kan spieren opbouwen en lichaamsvet verbranden. Met nog een hoop andere voordelen. Naarmate men ouder wordt, krijgt men te maken met een lichte daling van het testosteron.

Daardoor wordt sneller vet opgeslagen, wordt de kans op hartziekten verhoogd. Een verminderd fysiek vermogen. Deze slimmer manieren die het testosteron verhogen kunnen je dan helpen om het testosteron terug een duwtje in de rug te geven wanneer dat nodig is.

Ook voor vrouwen is testosteron belangrijk. Wanneer het testosteron bij vrouwen niet in balans is zal het hormoon oestrogeen hoger worden. Waardoor meer vet wordt opgeslagen, het metabolisme vertraagd wordt en een zwakker beendergestel optreedt. Het testosteron verhogen bij vrouwen zal ook helpen om het libido op te krikken. Die dus niet alleen bij mannen van groot belang is bij het houden van een gezond libido.

Gelukkig zijn er meerdere manieren die het testosteron verhogen, en ze doen dit op een natuurlijke manier. Omdat de manieren die het testosteron verhogen die ik ga vermelden, allemaal ofwel levensstijl veranderingen zijn, ofwel mineralen en vitamines bevatten die heel erg nodig zijn voor niet alleen het testosteron, maar voor vele andere processen van het lichaam. Om er maar 1 te noemen, zink bijvoorbeeld.

Zink draagt bij de gezondheid van het sperma, zorgt voor de aanmaak van het testosteron maar werkt ook als een antioxidant en geeft bescherming aan het immuunsysteem.

Eet vet, boost het testosteron

Vet is één van de belangrijkste peilers in de aanmaak van testosteron. Vroeger dacht men altijd dat vet te maken had met hartziekten en een verhoogd cholesterol. Nu is duidelijk dat het een uitstekende manier is om het testosteron te verhogen. Hierbij is het wel van belang welk type vet je eet. Zorg voor onverzadigde vetzuren zoals avocado, noten, zaden.

Ook Interessant:  Testosteron Gel Voor Vrouwen Gebruiken

Vermijd geen cholesterol

Testosteron wordt gehaald uit cholesterol. Dus maakt dit geen verassing dat wanneer je tekort aan cholesterol hebt, je ook een tekort aan testosteron zal hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat er een relatie bestaat tussen HDL cholesterol niveau’s en vrije testosteron in het lichaam.

Een goeie manier om cholesterol binnen te krijgen is het eten van eieren. Echter zijn de meeste bronnen van cholesterol rijk aan verzadigde vetzuren zoals rood vlees. Andere bronnen van cholesterol zijn garnalen en andere zeevruchten.

Zink

Zink is essentieel voor de testosteronproductie. Een klein tekort aan zink resulteert zowel bij mannen als bij vrouwen in een te laag testosteron. Zink speelt ook een grote rol in de aanmaak van sperma. Ook zal het mineraal ervoor zorgen dat ziektes en virussen worden bestreden in het lichaam. Dit komt doordat zink een antioxidante werking heeft in het lichaam. Het immuunsysteem wordt sterker en de weerstand wordt een stuk groter wanneer voldoende zink aanwezig is.

Zink komt voor in heel wat verschillende voedingsmiddelen. Echter zijn het bijna alleen de oesters die een enorm hoge hoeveelheid aan zink bevatten. Alle andere voedingsmiddelen bevatten een matige hoeveelheid zink. Om die reden hebben mensen vaak een tekort of een lage gemiddelde hoeveelheid zink in het bloed. Voldoende zink zal automatisch meteen het testosteron verhogen. Een supplement met zink kan helpen om de hoeveelheid zink in het lichaam hoog te houden.

Vitamine D

Vitamine D is de meest belangrijke vitamine wanneer het gaat over testosteron productie. Een studie toonde aan dat er een relatie bestaat tussen Vitamine D en testosteron. Er werden proefpersonen een supplement gegeven met vitamine D en hadden heel wat hogere testosteron waarden tegenover de groep die geen vitamine D supplement nam.

Ook Interessant:  testosteron gel kopen waar op letten?

Hoger testosteron met vitamine D is vooral merkbaar bij mannen met een tekort aan het testosteron, toch wordt bij mensen met een normaal of relatief hoog testosteron ook meer testosteron waargenomen.

Vitamine D wordt niet alleen in verband gebracht met het testosteron verhogen. Andere oorzaken van een tekort aan vitamine D zijn

  • Hogere kans op een Depressie : Dit komt doordat vitamine D van invloed is op het humeur van de mensen, een tekort aan vitamine D gaat vaak gepaard met een slecht humeur.
  • Verhoogde kans op zwaarlijvigheid : Bijna alle gevallen van obesitas of zwaarlijvigheid, hebben te maak met een tekort aan vitamine D. Echter is niet zeker of de zwaarlijvigheid een gevolg is van te weinig vitamine D. Of dat te weinig vitamine D net het gevolg is van de zwaarlijvigheid. Verdere onderzoeken zullen daaromtrent volgen.

DIM

Diindolylmethane (DIM) is een bestanddeel van indole-3-carbinol en wordt gevormd wanneer groenten als broccoli en spruiten verteerd worden. DIM zorgt voor een gezonde balans tussen de hormonen oestrogeen en testeron in het lichaam. Wanneer teveel oestrogeen in het lichaam aanwezig blijkt te zijn, wordt dit door DIM uit het lichaam gescheiden via de lever.

Je kan ofwel heel veel kruisbloemige groenten eten zoals broccoli, spruiten, bloemkool of je kan een supplement nemen met DIM en op die manier ervoor zorgen dat de hormonen in balans blijven. Naarmate mannen ouder worden dreigt er meer en meer testosteron verloren te gaan aan prolactine, cortisol en uiteindelijk oestrogeen. Wat bij veel mannen zichtbaar is in het krijgen van vrouwelijke borstvorming.



Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Krachttraining

Wanneer je aan krachttraining doet, heeft dat een effect op de productie van testosteron. Het hangt natuurlijk af van de graad van de krachttraining. Wanneer je traint met zware gewichten, die je maximum 8 keer kunt optillen, is de aanmaak van testosteron het grootst. Ook bij oefeningen waar je meerdere spiergroepen aanroept is de stijging enorm.

Ook Interessant:  Het Verband Tussen Zink En Testosteron

Het testosteron verhogen met krachttraining doe je het best door zogenaamde compound oefeningen te gaan uitvoeren.

Dit zijn oefeningen waarbij je verschillende spiergroepen tegelijkertijd gaat trainen. Die oefeningen zijn onder andere de Bench Press, Neck Press, Deadlift en Squats. Door deze oefeningen in je schema toe te voegen zal een duidelijke verhoging van testeron zichtbaar zijn.

Zorg voor genoeg slaap

Een tekort aan slaap heeft dramatische gevolgen voor de testosteronproductie in het lichaam. Daarbij verlaagt het de capaciteit om spieren aan te maken en vet te verbranden. Gemiddeld moet 7 – 9 uren per nacht voldoende zijn voor een gezonde testosteronproductie.

Tijdens de slaap wordt het testosteron dus aangemaakt. Voldoende slapen zal niet meteen het testosteron verhogen. Te weinig slaap echter, zal wel meteen het testosteron verlagen. Zorg dus voor voldoende slaap.

Er bestaat ook een supplement
die deze stoffen combineert. Handig en makkelijk, maar zorg ervoor dat je zoveel mogelijk uit voeding haalt.

Conclusie

Wanneer we willen het testosteron verhogen zijn dit de absolute basisprincipes. Er bestaan ook nog eens kruiden die helpen het testosteron verhogen.

Redactie Redactie Gepubliceerd: 14 juni 2016 om 23:40
Laatste update: september 19th, 2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code