Buikspieroefeningen voor een platte buik

buikspieroefeningen voor een platte buik


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Buikspieroefeningen voor een platte buik

Zijn buikspieroefeningen nuttig voor een platte buik te krijgen?

buikspieroefeningenWanneer je wilt een buikje wegkrijgen dan denken de mensen meestal meteen aan buikspieroefeningen. Buikspieroefeningen voor een platte buik te krijgen.

Dat zal natuurlijk wel helpen om je buikspieren sterker te maken, de buikspieren zullen ook groter worden door de buikspieroefeningen en je zal meer calorieën gaan verbranden op het moment van de inspanning tot zelfs uren nadat je de buikspieroefeningen hebt gedaan.

Het metabolisme wordt versneld. Wanneer je een platte buik wilt krijgen en toch lekker wilt blijven eten dan zijn buikspieroefeningen een leuk alternatief voor een platte buik. Doordat je die extra calorieën verbrandt tijdens en na de inspanning kan je dan blijven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan calorieën innemen en toch buikvet verbranden.

Platte buik krijgen met buikspieroefeningen?

platte buik buikspieroefeningenDoor buikspieroefeningen te doen zal je echter in de meeste gevallen geen platte buik krijgen. Vooraleer ik je wil demotiveren en geen buikspieroefeningen voor een platte buik wilt doen leg ik even uit hoe dat komt.

De reden waarom de buikspieren niet zichtbaar zijn is vet. Er ligt tussen de buikspieren en de huid een laagje vet. Hoe groot dat laagje vet is hangt af van hoeveel overgewicht je hebt natuurlijk. Wanneer je slechts 1 a 2kg over je gewicht zit. Zullen door buikspieroefeningen voor een platte buik te doen, de buikspieren wellicht snel zichtbaar worden. Wanneer je meer dan 5 kg moet afvallen en je doet enkel en alleen buikspieroefeningen, zal het lang duren vooraleer je al het buikvet weg zult krijgen.

Dan ga je moeten de voeding bekijken. Stel een dieet samen met max 1.800 Kcal om per maand 2kg af te vallen. Stel een dieet samen met max 1.500 Kcal indien je meer wilt afvallen per maand.

Ook Interessant:  Afvallen met smoothies van groenten en fruit

Tip: het is beter om een dieet van 1.800 Kcal te kiezen.

Wanneer je buikspieroefeningen voor een platte buik doet, 3 tot 4x per week een halfuurtje werkt aan de buikspieren. Dan verbrand je op een week nog eens 1.200 extra calorieën. Je mag dus een beetje hoger gaan met je dagelijkse inname aan calorieën. De spieren hebben ook voeding nodig om te herstellen. En jij zelf ook. Zo niet zal je na een tijd uitgeput worden en ineens heel veel eten.

Zorg dat de voeding voor een groot deel bestaat uit groenten, eiwitten (om de spieren te herstellen en te laten groeien), onverzadigde vetten (om buikvet te verbranden) en complexe koolhydraten voor energie (bruine rijst, volkoren pasta, volkoren brood, noten, zaden)

Tip: Gebruik proteïneshakes

proteineshakeDe reden waarom proteïneshakes niet mogen worden vergeten wanneer je buikspieroefeningen voor een platte buik gaat doen, is omdat de buikspieren sneller gaan groeien door het gebruik van de shakes. Ze zijn rijk aan eiwitten, en bevatten nauwelijks calorieën. Proteïneshaks gaan ervoor zorgen dat de buikspieren ook sneller kunnen herstellen zodat er minder lang pijn wordt gevoeld in de buikstreek.

Nog een voordeel aan proteïneshakes is dat het je zal helpen om niet teveel te gaan eten wanneer je wilt een platte buik krijgen. Het uitvoeren van buikspieroefeningen zal je meer honger doen krijgen en zal je sneller vermoeid doen raken, wanneer er minder wordt gegeten. Het toevoegen van deze extra proteïnes zal dat voorkomen.

Resultaat van buikspieroefeningen voor een platte buik

Door buikspieroefeningen voor een platte buik te doen zullen de buikspieren groter worden. De buikspieren zullen sterker worden. Je zal een platte buik krijgen en je zal in de toekomst meer calorieën verbranden. Doordat spieren metabolisch actief zijn en dus calorieën verbranden. Hoe meer buikspieren hoe meer calorieën de buikspieren zullen verbranden om dat buikvet in de toekomst geen kans meer te geven.

Ook Interessant:  Hoe afvallen met chiazaad?

Daarnaast voel je jezelf prettiger in je vel, je bent niet meer beschaamd over je lichaam. Je hebt meer zelfvertrouwen.

Blijf drie keer per week de buikspieren trainen. Wanneer je reeds geen buikvet hebt dan dien je enkel het onderhoud te doen om de buik zo te behouden. Doe drie keer per week 15 minuten een aantal buikspieroefeningen voor een platte buik te behouden.

Download het gratis e-book De Buikspiercoach!



Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code